^Back To Top
Urząd Miasta Torunia podjął wreszcie decyzję, jak wyremontować dworzec Toruń i dworzec Toruń Wschodni. Oba dworce wyremontuje ta sama firma budowlana: Trakcja SA z Warszawy. Koszt przedsięwzięcia szacowany jest na 32 miliony 826 tysięcy złotych.
Jak poinformował zastępca prezydenta Torunia Rafał Habielski, przetarg został zorganizowany po tym, jak PKP ogłosiły przetarg w tej sprawie w lipcu 2021 roku. Wzięły w nim udział trzy firmy: Trakcja SA z Warszawy (32 mln 826 tys. zł), konsorcjum z Torunia złożone z Przedsiębiorstwa Remontowo-Budowlanego AGAD i Firmy Handlowo-Usługowej ASC Andrzej Gadomski (33 mln 515 tys. zł) oraz MERX z Warszawy (33 mln 920 tys. zł). Decydującym kryterium była cena, więc pod koniec ubiegłego roku przedstawiciele PKP ogłosili, że wybrali najtańszą ofertę z Torunia. Później okazało się, że z powodu odwołania złożonego przez jedną z firm i decyzji.
Modernizacja linii kolejowej nr 207 między Toruniem a Chełmżą będzie kosztować w sumie blisko 145 mln zł. Dzięki temu na 20-kilometrowej trasie pojawiły się nowe tory, nowe rozjazdy, a także nowe perony. Pierwotnie miał on znajdować się przy ul. Kociewskiej, ale później zmieniono jego lokalizację i pociągi miały się zatrzymywać w okolicach Jar. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami PKP modernizacja linii miała zakończyć się jesienią 2022 roku. Czasu pozostało więc niewiele, ale budowa stacji jeszcze się nie rozpoczęła. Czy coś się zmieniło w planach kolejarzy?
Jak mówi, pkp informacja telefoniczna, na razie nie zmieniły swoich planów. Modernizacja połączenia kolejowego Toruń-Chełmża nadal trwa i zgodnie z wcześniejszymi planami powinna zakończyć się do 2022 roku. Prace budowlane prowadzone są zgodnie z harmonogramem, należy jednak wziąć pod uwagę, że tego typu.