Jeśli dzwoni do Ciebie numer 22 5601600, musisz być czujny. Może to bowiem zwiastować problemy. Decyzja, czy odebrać telefon, zależy od konkretnych okoliczności.

Jeśli ten numer dzwoni i okazuje się, że jest problem z Twoim kontem, to powinieneś go natychmiast odebrać i podjąć odpowiednie działania. Jeśli nie podejmiesz działań, gdy przychodzi tego rodzaju połączenie, to sytuacja będzie się dla Ciebie tylko pogarszać.

Jeśli jednak ten numer nie wydaje się być związany z jakimikolwiek problemami z kontem lub jakimkolwiek innym aspektem Twojego życia, to nie ma potrzeby, abyś go natychmiast odbierał. Możesz po prostu pozwolić mu przejść na pocztę głosową, aby ktoś inny mógł zająć się tym, co wymaga uwagi w tym momencie.

Numer 22 5601600 należy do infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Niestety, coraz częściej jest wykorzystywany przez oszustów, którzy fałszują identyfikację rozmówcy - ostrzeżenie w tej sprawie wydał już zarówno KNF, jak i ministerstwo cyfryzacji przy Kancelarii Premiera. Podczas rozmowy oszuści będą próbowali wyłudzić dane.

KNF ostrzega, że oszuści próbują podstępnie przekazać im informacje o danych osobowych, aby ukraść pieniądze. Apel jest, aby nie podawać żadnych danych osobowych przez telefon, jeśli otrzymano takie wezwanie - niezależnie od tego, jak przekonująco brzmią i jak bardzo nalegają!

Otrzymano zgłoszenia, że oszuści podszywają się pod ZUS telefon, Chcąć mieć pewność, że klienci są świadomi i mogą się zabezpieczyć.

Numer i nazwisko osoby dzwoniącej wyświetlane na ekranie telefonu mogą być sfałszowane, dlatego nie należy podawać jej danych osobowych, w tym danych logowania do ZUS PUE.

Ostatnio numer ZUS został wykorzystany do oszukańczego kontaktu z odbiorcami ubezpieczeń w Polsce. Oszustwo to jest przykładem tzw. spoofingu, gdzie przestępca podszywa się pod prawdziwy numer telefonu, aby oszukać użytkowników i obdarzyć ich zaufaniem.

W tym przypadku przestępcy kontaktują się z osobami, które nie płacą składek ubezpieczeniowych w terminie, dzwoniąc do nich z fałszywym numerem ZUS i udając, że dzwonią z firmy, która wystawia ich polisę. Informują odbiorcę, że musi on dokonać płatności natychmiast lub ryzykuje wstrzymanie płatności, co jest prawdą - jeśli nie pojawisz się na wizycie u lekarza lub innej czynności związanej z L4, możesz mieć wstrzymane płatności. Jednakże, jeśli zapłacisz przez telefon lub online zgodnie z instrukcjami oszustów, a następnie zweryfikujesz stan swojego konta logując się na stronie internetowej banku lub dzwoniąc bezpośrednio do działu obsługi klienta, nie będzie żadnego zapisu o dokonaniu jakiejkolwiek płatności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Aby dowiedzieć się więcej zobacz naszą politykę prywatności.

  Akceptuję Politykę tej strony
EU Cookie Directive Module Information